Nieuw inschrijfportal

Goed nieuws voor examenkandidaten, opleiders en werkgevers! Aanmelden voor een SEU-examen verloopt vanaf maandag 12 april  supereenvoudig via een online inschrijfportal. We zijn trots op het nieuwe portal; het hele aanmeldproces verloopt hiermee sneller en gebruiksvriendelijker dan voorheen en diploma’s worden sneller verstuurd.

MijnSEU

In MijnSEU – je persoonlijke en beveiligde SEU-account – kun je veel zaken rondom het examen zelf regelen. Je ontvangt de examen-uitslag per e-mail én kunt deze ook zien in MijnSEU. Twee weken na de examendatum ontvang je het diploma.   

Privacy

Uiteraard is er ook aan jouw privacy gedacht. In het goed beveiligde portal pas je eenvoudig jouw voorkeuren aan. Denk hierbij aan het wijzigen van jouw toestemming voor weergave in het diplomaregister of het wel/niet delen van informatie rondom jouw aanmelding en uitslag met jouw opleider en/of werkgever.

Wat verandert er voor kandidaten?

Het aanmeldproces wordt een stuk gebruiksvriendelijker. De verschillende stappen en mailtjes zijn verleden tijd. Bij aanmelden kies je eenvoudig en direct een datum, tijd en locatie. Als je een examen boekt binnen 14 dagen dan betaal je deze boeking via iDeal. Wil je een examen boeken en jouw werkgever via een factuur laten betalen? Plan dan een examen over minimaal 15 dagen.
Zodra de coronabeperkingen voorbij zijn, verloopt ook het inschrijven voor een mondeling examen via het portal. 

In MijnSEU  kun je zelf wijzigingen aanbrengen in je gegevens. Ook inzage, het aanvragen van een duplicaat of het indienen van een bezwaar regel je allemaal online.  

Wat regel je allemaal in het nieuwe portal? 

In MijnSEU regel je alles met betrekking tot jouw examen en het diplomaregister:

  • Examen boeken.
  • Examen omboeken of annuleren (betaling via Ideal).
  • Aanpassen persoonlijke gegevens.
  • Inzien examenuitslag.
  • Aanvragen van een duplicaat.
  • Plannen inzagemoment.
  • Indienen van een bezwaar.
  • Betaling van het examen op factuur door werkgever of als particulier via Ideal.
  • Toestemming voor opname in het diplomaregister.
  • Toestemming voor verstrekken van gegevens omtrent aanmelden en uitslag aan opleider en werkgever.

Portal voor opleiders en werkgevers

Opleiders en werkgevers krijgen toegang tot een dashboard waarin zij zelf rapportages kunnen maken van aanmeldingen en uitslagen. Ook zijn de openstaande facturen beschikbaar in het portal. Er zijn alleen gegevens beschikbaar van examens die via het portal geboekt zijn.

Deze gegevens heb je nodig bij het aanmelden

Betaalt jouw werkgever de factuur? Dan moet je de werkgeversgegevens invullen. Verschillende organisaties zijn al opgevoerd in het aanmeldmenu, waardoor je eenvoudig je werkgever kunt selecteren. Staat jouw werkgever er niet bij, kies dan in het uitklapmenu voor ‘andere werkgever’. Zorg ervoor dat je onderstaande gegevens correct invult:

  • Facturatieadres.
  • Werk je bij een organisatie met meerdere vestigingen? Vraag dan bij het hoofdkantoor de exacte adresgegevens en de juiste tenaamstelling: Pietersen BV, Pietersen B.V. of is het Pietersen Uitzendorganisatie B.V.
  • Contactpersoon met e-mailadres voor de factuur.
  • Contactpersoon met e-mailadres voor de aanmelding en uitslag

Modern systeem

Met het nieuwe portal hebben we als exameninstituut een grote stap gezet in ons streven naar continue (proces)verbetering. Het moderne, geautomatiseerde portal voorziet in een groot aantal wensen van deelnemers, opleiders en werkgevers.

Terug naar nieuws

Recente berichten